VINCE BRIFFA

Marginalia

Vince Briffa
Marginalia

Profesor Vince Briffa pochodzi z Malty, ale kształcił się w Wielkiej Brytanii.
W 2000 roku ukończył z wyróżnieniem studia magisterskie w zakresie sztuk pięknych na Leeds University.
W 2009 roku uzyskał tytuł doktora na Uniwersytecie Preston w Wielkiej Brytanii.
Obecnie profesor Briffa kieruje Katedrą Sztuki Cyfrowej Uniwersytetu Maltańskiego. Ponadto jest profesorem nadzwyczajnym na Uniwersytecie Maltańskim.
Prace profesora Vince`a Briffy dwukrotnie pokazywane były na Biennale w Wenecji.
Artysta jest laureaem znaczących nagród, m.in.: wyróżnienia „Omaggio all’Arte ed all’Innovazione a Venezia 2019” przyznanej przez Związek Konsulów Honorowych Włoch (UCOI) i Nhe National Association of Young Innovators (ANGI) podczas Biennale w Wenecji oraz nagrody Arts Council Malta.

KONCEPCJA WYSTAWY:

Notatka koncepcyjna V1 (Vince Briffa)

„Często myślę o mojej pracy jak o książce, w której każda praca, niczym znak, notatka lub myśl zrobiona na marginesie, dodaje nową warstwę refleksji i znaczenia do organicznego i splatającego się toku narracji głównego tekstu. Choć trudno ją uznać za marginalną, tę charakterystyczną aktywność na marginesach definiuje przede wszystkim jej związek z tekstem głównym, gdyż marginesy są postrzegane jako nadmiar na peryferiach i wokół niego. Marginesy określają również fizyczne granice książki, a jednak zbyt często możliwość zamieszkiwania marginesów poprzez pisanie i inne znaki jest postrzegana jako proste obserwacje lub notatki, mniej wartościowe i mające niewielki lub żaden wpływ na motyw główny. Dlatego prace na wystawie są marginaliami wyrwanymi z bieżącego rozdziału, same w sobie w stanie stawania się, które w sposób dialogiczny przyczyniają się i stają się jednością z moją obecną narracją dotyczącą współzależności formy, farby, koloru, materiałów i gestu i wszystkiego innego pomiędzy.”

PRAKTYKA REDEFINIUJĄCA (Vince Briffa)

„Po latach wypełnionych wydarzeniami praktyk i wystaw, które zaprowadziły moje malarstwo i multimedialne instalacje artystyczne do wielu międzynarodowych galerii i muzeów, w tym między innymi dwukrotnego reprezentowania Malty na Biennale w Wenecji (1999 i 2019), utrudnień spowodowanych pandemią Covid-19 Rok 2020 przyniósł ze sobą bardzo potrzebną przerwę w przepływie i kierunku twórczości, dając mi czas na zastanowienie się nad moim pierwotnym powołaniem jako malarza. Mówiąc dokładniej, ostatnie cztery lata spędziłem na refleksji nad czynnościami rysowania i malowania – procesami, które celowo łączę w jeden akt – i ponownym zdefiniowaniem znaczenia i miejsca tego aktu w mojej praktyce.”

PODSTAWY FILOZOFICZNE (Vince Briffa)

„Pobierane przeze mnie nauki w zakresie rysunku i malarstwa zdobywane w latach 70. i 80. wykształciła we mnie trwające całe życie zaangażowanie w doskonalenie konkretnego aktu widzenia, kształtowanie spersonalizowanej metody spotykania i doświadczania świata, opierającej się przede wszystkim na kolorze (i jego tłumaczenie na język „palety malarskiej”) jako główny inicjator stanu emocjonalnego. Opierając się na wczesnym zainteresowaniu impresjonistami interpretacją światła i formy, a także udoskonalony moim akademickim zaangażowaniem w fuzję sztuki i nauki odnośnie widzenia za pośrednictwem ciała artysty, moja najnowsza twórczość bada akt malarstwa jako nieustanny stan stawania się.”

(…)

KATALOG

Vince Briffa Marginalia PL ENG

PODZIEL SIĘ

Podziel się!

VINCE BRIFFA

Marginalia

Vince Briffa
Marginalia

Profesor Vince Briffa pochodzi z Malty, ale kształcił się w Wielkiej Brytanii.
W 2000 roku ukończył z wyróżnieniem studia magisterskie w zakresie sztuk pięknych na Leeds University.
W 2009 roku uzyskał tytuł doktora na Uniwersytecie Preston w Wielkiej Brytanii.
Obecnie profesor Briffa kieruje Katedrą Sztuki Cyfrowej Uniwersytetu Maltańskiego. Ponadto jest profesorem nadzwyczajnym na Uniwersytecie Maltańskim.
Prace profesora Vince`a Briffy dwukrotnie pokazywane były na Biennale w Wenecji.
Artysta jest laureaem znaczących nagród, m.in.: wyróżnienia „Omaggio all’Arte ed all’Innovazione a Venezia 2019” przyznanej przez Związek Konsulów Honorowych Włoch (UCOI) i Nhe National Association of Young Innovators (ANGI) podczas Biennale w Wenecji oraz nagrody Arts Council Malta.

KONCEPCJA WYSTAWY:

Notatka koncepcyjna V1 (Vince Briffa)

„Często myślę o mojej pracy jak o książce, w której każda praca, niczym znak, notatka lub myśl zrobiona na marginesie, dodaje nową warstwę refleksji i znaczenia do organicznego i splatającego się toku narracji głównego tekstu. Choć trudno ją uznać za marginalną, tę charakterystyczną aktywność na marginesach definiuje przede wszystkim jej związek z tekstem głównym, gdyż marginesy są postrzegane jako nadmiar na peryferiach i wokół niego. Marginesy określają również fizyczne granice książki, a jednak zbyt często możliwość zamieszkiwania marginesów poprzez pisanie i inne znaki jest postrzegana jako proste obserwacje lub notatki, mniej wartościowe i mające niewielki lub żaden wpływ na motyw główny. Dlatego prace na wystawie są marginaliami wyrwanymi z bieżącego rozdziału, same w sobie w stanie stawania się, które w sposób dialogiczny przyczyniają się i stają się jednością z moją obecną narracją dotyczącą współzależności formy, farby, koloru, materiałów i gestu i wszystkiego innego pomiędzy.”

PRAKTYKA REDEFINIUJĄCA (Vince Briffa)

„Po latach wypełnionych wydarzeniami praktyk i wystaw, które zaprowadziły moje malarstwo i multimedialne instalacje artystyczne do wielu międzynarodowych galerii i muzeów, w tym między innymi dwukrotnego reprezentowania Malty na Biennale w Wenecji (1999 i 2019), utrudnień spowodowanych pandemią Covid-19 Rok 2020 przyniósł ze sobą bardzo potrzebną przerwę w przepływie i kierunku twórczości, dając mi czas na zastanowienie się nad moim pierwotnym powołaniem jako malarza. Mówiąc dokładniej, ostatnie cztery lata spędziłem na refleksji nad czynnościami rysowania i malowania – procesami, które celowo łączę w jeden akt – i ponownym zdefiniowaniem znaczenia i miejsca tego aktu w mojej praktyce.”

PODSTAWY FILOZOFICZNE (Vince Briffa)

„Pobierane przeze mnie nauki w zakresie rysunku i malarstwa zdobywane w latach 70. i 80. wykształciła we mnie trwające całe życie zaangażowanie w doskonalenie konkretnego aktu widzenia, kształtowanie spersonalizowanej metody spotykania i doświadczania świata, opierającej się przede wszystkim na kolorze (i jego tłumaczenie na język „palety malarskiej”) jako główny inicjator stanu emocjonalnego. Opierając się na wczesnym zainteresowaniu impresjonistami interpretacją światła i formy, a także udoskonalony moim akademickim zaangażowaniem w fuzję sztuki i nauki odnośnie widzenia za pośrednictwem ciała artysty, moja najnowsza twórczość bada akt malarstwa jako nieustanny stan stawania się.”

(…)

KATALOG

Vince Briffa Marginalia PL ENG

PODZIEL SIĘ

Podziel się!